Monday, August 13, 2012

Jodoh rahsia Allah



Assalamualaikum

Jodoh?
Okay kita taktau jodoh kita dengan siapa
Tapi yg pasti jodoh kita dah ditentukan masa kita 4 bulan dalam perut mak kita 
Dan yg pasti jugak jodoh kita dah tertulis di lauh mahfuz
Siapa ek?
Kita ni tulang rusuk kiri siapa ek?
Hm

Ada sorang kawan ni, NHS
Macam dalam dilema ada jugak dia ni
Antara dua
Yang pertama tak ada jodoh lepas 4 thn menyemai kasih. Wahh ayat hahaha
Dtg pulak yg sorang ni pandai menyambut. Yg memang dah tunggu lama si bunga pujaan
Dgn yg pertama terputus disebabkan......ah complicated
Tapi aku percaya, masih ada rasa :)
Okay si kawan bahagia dgn yg kedua. Alhamdulillah
Tapi tak ada status. Itu biasa kan
Aku happy untuk kawan aku
Dan aku still berkawan biasa dgn yg pertama walaupun dia dh takde ikatan apa dgn si kawan
Kawan kan?
Tapi dari situ aku jadi pemerhati
Ada sesuatu yang.....aku pun taktau mcm mana nak cakap

Kebetulan atau ini memang sudah ditakdirkan?
Timbul balik cerita lama
Aku diam. Memerhati lagi
Aku bukan tak suka dia dengan yg kedua. Dan aku bukan nk sgt dia dgn yg pertama
Aku cuma mahu si kawan bahagia

Dan aku tak tau ini kebetulan lagi atau apa
Yg kedua seperti...berubah?
Perasaan rindu terhadap yg pertama mula terasa. Ya rindu yg lama terpendam
Kebahagiaan jelas di wajah
Yg pastinya bukan sekarang masanya untuk memutuskan siapa
Perjalanan masih terlalu jauh. Terlalu
Allah Maha Mengetahui

Andai jodoh ke mana pun mereka berlari pasti bertemu semula
Insyaallah