Wednesday, August 15, 2012

Bila hati berbicara



Assalamualaikum
Salam Ramadhan Al-Mubarak
Semakin kita hampir ke penghujung Ramadhan
Berat rasanya ingin meninggalkan bulan yg penuh kemuliaan ini

 Having deeper conversation w Hurun Ain and Azam Fitri
We start the conversation with joke and laughing
Whatsapp je pun tapi macam live haha
Suddenly the conversation turn into serious talk
From us who like to playing around
We talked and give opinions with what we have been through
Different gender, different background, different love story, different in everything
We talked about life and love
We talked about our faith

Dear sahabat
Allah is always with us
There's NO forever alone
Whatever it is, how far you go
Turn back to your religion and insyaallah everything is going to be just fine
Salat and Doa 
I love you guys. That's why I told you all this

Bila kau merasa sedih
Mengadulah kepada-Nya
Mengadu seperti kau mengadu kepada seorang teman
Mengadu sehingga kau mengalirkan air mata
Dan tatkala air mata itu mengalir maka itulah keinsafan yang terindah

Untuk mengecapi cinta manusia
Kau perlu kejar cinta kepada-Nya dahulu
Insyaallah, Yang Maha Penyayang akan mengurniakan kau cinta yg hakiki
Jodoh kita telah ditentukan sejak kita berusia 4 bulan dalam perut ibu
Dan siapa jodoh kita? Semua sudah tertulis di lauh mahfuz
Semuanya sudah di atur
Bak kata kau, percaturan langit tiada siapa yang tahu kerana hijab yang membatasi
Kita buat sahaja yang terbaik. Pasti di balas dengan yg baik baik
Allah itu Maha Adil

Kau akan menjadi seorang imam kepada suri hati kau suatu hari nanti
Jadi, penuhkan lah iman mu wahai sahabat
Aku seorang perempuan, aku kaum hawa
Aku tahu apa yang seorang wanita islam inginkan
Aku juga inginkan seorang imam sebagai ketua. Yang boleh membimbingku hingga ke jannah
Saat ini aku akan tertanya, aku tulang rusuk kiri siapa?
Wallahualam

Masih ada masa untuk kita berubah
Iman senipis kulit bawang nak menghadapi dunia yang semakin hari semakin kejam?
Aku bimbang aku akan tewas dalam petempuran ini
Ayuh kita sama sama berusaha untuk perbaiki diri
Muhasabah diri
Insyaallah :)

Sahabat
Keep calm and let's remember Him :)
I love you guys
Just remember. I'll always there for you
No matter what happen
And remember
Allah is always with us. Ask for forgiveness
Astaghfirullahalazim
 Allahuakbar
Subhanallah

Aku belum sempurna dan masih jauh lagi dengan kesempurnaan itu
Kerana kesempurnaan itu hanya milik-Nya
Aku cuma berkongsi apa yang aku rasa, apa yang aku tahu
Maaf andai aku tersilap berbiacar

Alhamdulillah untuk nafas ini Ya Allah

Assalamualaikum :)